Toimitus- ja maksutapa

Toimitusehdot

Toimitustavat ja -kulut

Tilauksesi todelliset toimituskulut näet vasta valittuasi toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.
Tuotteet toimitetaan heti kun maksusuoritus on rekisteröity järjestelmäämme. Emme toimita maksamattomia tilauksia.
Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitsemalla toimitustavalla. Myyjä voi vaihtaa toimitustapaa valitusta toimitustavasta huolimatta mikäli siihen on tarvetta.
Osa tuotteista tulee suoraan tukkurimme varastosta, mitä asiakas ei välttämättä näe sivustolta, tällöin toimitus tulee tukkukaupan toimitustavalla valitusta toimitustavasta riippumatta.
Tilaustuotteet ja toimitusmyynti tuotteet toimitetaan valmistajan / tukkuliikkeen toimitustavalla valitusta toimitustavasta huolimatta.

- Pienet tilaukset toimitamme Suomessa kirjepostina suoraan kotiin riippumatta valitusta toimitustavasta.
Noutamattomista lähetyksistä aiheutuu Altafin Oy:lle huomattavia kuluja. Lain nojalla (1211/2013) pidätämme oikeuden laskuttaa aiheutuneet kulut asiakkaalta, jos toimitettuja paketteja palautuu meille noutamattomina. Laskutettava kulu on 20€ per noutamaton paketti, sisältäen toimituskulut, palautuskulut ja käsittelykulut. Huomioithan pakettisi noutoajan, ja ilmoitathan meille, jos et pääse noutamaan pakettiasi noutoajan puitteissa.

- KATSO MYÖS: Tilaus ja räätälöidyt tuotteet jäljempänä
- Tietoa toimituksiin ja palautuksiin liittyen shop@altafin.fi

Toimitusosoite ja tiedot

Tässä on lueteltu tärkeimmät tiedot mitkä kannattaa aina antaa tilauksen yhteydessä jotta toimitus tulee varmasti perille.

  • Etunimi ja sukunimi: TARKISTA AINA TIETOSI ENNEN KUIN TEET LOPULLISEN TILAUKSEN, sillä olet vastuussa itse antamistasi tiedoista.
  • Yritys: Tämä on valinnainen kenttä, yleensä yritykset käyttää
  • Henkilötunnus: Valinnainen, älä laita henkilötunnusta.
  • Toimitusosoite: Täytä huolella osoitekentät, katu, talonumerot, huoneisto, postinumero, paikkakunta. Huomioithan että voit tehdä useampia toimituosoitteita jos on tarvetta.
  • Puhelinnumero: Tämä on ehkä tärkein toimituksen kannalta, näin saat varmasti esim. postilta ilmoituksen tuotteen saapumisesta mikäli mahdollista anna aina matkapuhelinnumero muodossa esim. 0407771885.
  • Sähköposti: Tärkeä sähköisen saapumisilmoituksen lähettämiseen, muista tarkistaa myös roskapostikansiosi jos ilmoitusta ei ala kuulua.

Tilauksen tilat

  • Odottaa tilisiirtoa: Maksusuoritustasi ei ole vielä meillä rekisteröity, odotathan
  • Maksu hyväksytty: Maksusuorituksesi on onnistuneesti vastaaotettu
  • Käsittelyssä: Tilauksesi on nyt keräily ja pakkaus vaiheessa
  • Lähetetty: Tilauksesi on nyt pakattu ja siirretty lähetettäväksi kuljetusliikkeelle, pian saat seurantakoodin.
  • Toimitettu: Tilauksesi on toimitettu kuljetusliikkeen esim. postin kuljetukseen jota voi seurata seurantakoodilla postin sivuilla.

Toimituksen vastaanottaminen

Vastaanottaessasi lähetyksen tarkista se heti, se tulee AINA tarkistaa välittömästi ennen vastaanottamisen kuittausta ja varsinkin jos on kolhuja tai pientäkin epäilyttävää jälkiä siitä on tehtävä merkintä rahtikirjaan ja ilmoitus postiin tai matkahuoltoon heti noudettaessa pakettia. MIKÄLI NÄIN EI TOIMITA VASTUU JÄÄ VASTAANOTTAJALLE. Reklamaatio on tehtävä paketin vastaanottamisesta 5-päivän sisään.
Mikäli haluat toimituksen muuhun kuin kotiosoitteeseesi, voit omalla tililläsi perustaa useita eri toimitusosoitteita: Tällöin voit hyödyntää vapaasti valittavaa toimitusosoitetta, oli se sitten lahja, pakettiautomaatti, kesämökki tai työpaikkasi. Henkilötietojasi käytetään ainoastaan Altafin Oy:n omaan käyttöön eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-6 arkipäivää (ma-pe). Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan sivustolla. Tilaustuotteiden osalta toimitusaika aina varmistettava.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 2 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut esim. postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio tavaran toimittavalle taholle.

Toimitustavat:

  • Posti
  • Matkahuolto

Posti:

  • Kirje: Jaetaan päiväpostin mukana, tätä lähetystä ei voi seurata. Toimitusaika 4-7 päivää
  • Pikkupaketti: Pikkupaketti jaetaan päiväpostin mukana, osaseurattava lähetys. Toimitusaika 2-4 päivää
  • Postipaketti: Postipakettia pystyy seuraamaan lähetyskoodin avulla sekä siitä saa ilmoituksen kun on noudettavissa joko automaatista tai postin palvelupisteestä.
  • Posti kotipaketti: Kotipaketti on nopea tapa saada paketti perille, posti on yhteydessä asiakkaaseen sopiakseen jakeluajan, ja toimittaa paketin osoitettuun osoitteeseen.

Matkahuolto:

  • Lähellä paketti: Lähellä-paketti toimitetaan vastaanottajaa lähimpään, Toimittajan toimipisteeseen, asiamiespisteeseen tai Toimittajan Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset). Vastaanottaja saa tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun paketti on noudettavissa.
  • Bussipaketti: Bussipaketti toimitetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään Toimittajan toimipisteeseen tai -asiamiespisteeseen. Vastaanottaja saa tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.
  • Jakopaketti: Jakopaketti on yrityksille lähteviä lähetyksiä. Lähetykset jaetaan vastaanottajille yritysosoitteisiin perille koko maassa arkipäivisin.
  • Kotijakelu: Kotijakelu on tarkoitettu kuluttajille toimitettavia lähetyksiä. Lähetykset jaetaan perille kuluttajille koko maassa arkipäivisin. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta Kotijakelusta ja jakoaika sovitaan vastaanottajan kanssa.

Maksaminen & Maksutavat

Lasku

Maksaminen laskulla

Lasku mahdollistaa sinulle turvallisen ja joustavan tavan maksaa ostoksesi omasta verkkopankista.
Maksaminen on turvallista omasta verkkopankistasi etkä tarvitse erillisiä luottokortteja maksun hoitamiseen. Tilauksen vahvistamisen jälkeen saat tilausvahvistuksen ja laskun rekisteröimääsi sähköpostiin. Huomaathan että lasku on aina tämän viestin liitetiedostona.
Lasku on aina ladattavissa asiakassivuillasi TILAUSHISTORIA JA TILAUSTIEDOT, mikäli olet rekisteröitynyt asiakkaaksi.

Paypal

Paypal maksutavalla voit maksaa myös luottokortilla. Paypal maksu on turvallinen ja nopea tapa maksun suorittamiseen.
Tutustu PayPal-palvelun käyttäjäsopimukseen TÄSTÄ

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Lisäksi saat laskun PDF muodossa, Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Tilaustuotteet ja toimitusmyyntituotteet

Tilaus ja räätälöidyt tuotteet tilataan vasta kun asiakas on maksanut tilaamansa tuotteet. Tilaus ja räätälöityjä tuotteita ei voi palauttaa.

Vaihto- ja palautusehdot

Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, sovi palautuksesta Altafin Shop verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.

Tuotteen palauttaminen ei ole asiakkaalle maksutonta. Asiakas maksaa palautuksesta aiheutuvat kustannukset. Mahdollista postiennakkomaksua ja/tai perille toimituksia ei palauteta.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse niin saat tarkemmat ohjeet.

Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen.

YHTEYSTIEDOT:
Altafin Oy
Pekurintie 10
90450 Kempele
shop (a) altafin.fi