Vaihto- ja palautusehdot

Kiitos kun tilasit Altafin Shop verkkokaupasta

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi ja toivomme, että tilaamasi tuotteet vastaavat odotuksia. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, tutustu alla olevaan vaihto- ja palautusohjeeseen.

Asiakaspalvelumme auttaa mielellään tuotteiden vaihtoon ja palauttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Voit ilmoittaa palautuksesta/peruutuksesta myös palautuslomakkeella

Tilauksen tarkastaminen

Tarkasta tilaamasi tuotteiden ja pakettien kunto heti tilausta vastaanottaessasi.

Mikäli huomaat virheitä/kolhuja paketissa, laita huomioistasi maininta rahtikirjaan allekirjoittamisen yhteydessä ja ole yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun.

Tuotteen vaihto ja palauttaminen

Peruuttamisoikeuden käyttäminen

Voit peruuttaa sopimuksen ilmoittamalla siitä Altafin Oy:lle viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita ei voi peruuttaa. Pelkkä tuotteen palautus ei peruuta sopimusta.

Tuotteen palautuksesta tulee sopia aina ensin Altafin Shop verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.

Sinulla on huolenpitovelvollisuus tuotteesta, mikäli aiot käyttää peruuttamisoikeutta. Mikäli peruutat sopimuksen tuotteen käyttöönoton jälkeen, olet velvollinen korvaamaan Altafin Oy:lle tuotteen arvon alentumisen. Asiakkaana olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Tuotteen palauttaminen

Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, sovi palautuksesta Altafin Shop verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen.

Tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote ei kokonsa tai painonsa takia edellytä erilliskäsittelyä tai muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakas huolehti itse palautuskustannuksista.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse niin saat tarkemmat ohjeet.
Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Maksujen palauttaminen

Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Verkkopankissa maksettujen tilausten palautuksien kyseessä ollen asiakaspalvelu kysyy palautuksen sopimisen yhteydessä asiakkaan pankkitilin tilinumeron.
Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

Takuu on tuotteen valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoinen antama lisäturva. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä.
Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Verkkokaupan toimituksen mukana tuleva lähetyslista on samalla takuutodistus, ja se tulee säilyttää koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot tulee tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetuista takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta.
Takuuaika alkaa ostokuitin tai laskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta.
Noudata tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.

Mikäli tuotteessa on virheitä, huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.

NÄIN ALOITAT TUOTEPALAUTUKSET:

Kirjaudu asiakastilillesi - Mene osioon Tilaushistoria ja Tilaustiedot - Klikkaa palautettavan tilauksen rivistä oikeasta reunasta Lisätiedot - Osoitteiden jälkeen näkyy tilatut tuotteet ja tuoterivillä on ensimmäisenä valinta ruutu sekä määrän valinta laatikko. Klikkaa palautettavan tuotteen valintaruutuun ruksi sen jälkeen valitse palautettavan tuotteen määrä.

Palautuskuva.JPG

Alempana tuotepalautus kohdassa anna selvitys palautuksen syystä ja klikkaa Pyydä Palautusta.
Onnistuneen toiminnon jälkeen siirryt tuotepalautuksien yhteenvetoon.

Saat sähköpostiisi viestin Odottaa pakettia, kirjaudu asiakastilillesi ja tulosta palautuslähete ja liitä se mukaan palautukseen.

ASIAKASPALVELU

PALAUTUS OSOITE:

Asiakaspalautustunnus: 644383

Rakennus-Altafin Oy

Pekurintie 10

90450 Kempele

Sähköposti: shop@altafin.fi
Puhelin: +358 40 777 1885